top of page
Search
  • Writer's pictureAbigél Miskolczi

Visszatértem

Jaj, hol is kezdjem?

Szóval így 2 hónap után találtam egy kis időt, hogy írjak. Rögtönzött, rövid visszatekintés. A nyaram viszonylag jól telt bár lehetett volna hosszabb. Szerencsémre két másodévesemmel is találkoztam, ami felejthetetlen élmény volt. Mindezeken túl voltam egy táborban is. Ezek mellett már nem maradt rengeteg időm pihenni, hiszen az IB rendszerében a szünet nem igazán szünet. Szóval nyáron, majd egészen szeptember 30-ig az Extended Essay-men dolgoztam. Mi is ez pontosan? Egy 4000 szavas kutatómunka, melynek témáját én választhattam ki. Kétségtelenül izgalmas procedúra volt, de rengeteg idő és kitartás is egyben. Mindezek mellett az kell tudni, hogy ha valaki csak egyetlen tárgyból is megbukik, vagy összesítve nem ér el 24 pontot a 45-ből, vagy 12/21-et az emelt tárgyakból, akkor az egész diploma elveszik. Ezek az dolgok mostanra sokkal nagyobb jelentősséggel bírnak, mint 11. osztályban.

Szóval jelenleg 4 IA megírásával harcolok, melyek az iskola által osztályozott, labornaplók vagy kutatások és a végső jegyeim 20-25% teszik ki. Sok dolgom lett hirtelen. 😲 Annak ellenére, hogy nagyon fáradt vagyok és nagyon sok a dolgom, egy TOEFL nyelvvizsgára is fel kell készüljek. Emiatt Bangkokba utazom az őszi szünet első hetében, ahol önkénteskedni is fogok.

Korábban már írtam a CCA rendszerről az iskolában. Ennek keretein belül jelenleg két csoportot vezetek, egy tánc valamint egy "support" csoportot. Hetente 2-3-szor tornát tanítok, egyszer röplabdázom, egyszer pedig egyetemi jelentkezéssel kapcsolatos szakkörön veszek részt. Ha valakiben felmerülne a kérdés, hogy hova szeretnék továbbtanulni, azoknak azt válaszolnám, hogy leginkább az USA-ba.

Mindezen sok teendő mellett megemlíteném, hogy az idei 11. évfolyam nagyon aranyos, és szerintem a közösség is nagyon sokat javult. Azt még mindig nem tudtam megszokni, hogy a tavalyi 12. osztály már nincs jelen, de az emlékeim mindig "visszavarázsolják" őket közénk. A szobatársam idén is a Thai lány (Pari), aki eddig is volt és véleményem szerint a mi szobánk az egyik legotthonosabb, leszámítva a rengeteg füzetet és egyetemi prospektust, amik szanaszét hevernek a padlón.

(A képen Juli látható aki a UWCT 2. magyar diákja).😀

5 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page